Intipati entry kali ini adalah untuk berkongsi pengalaman si A bersama Incek D. Dia adalah salah seorang pekerja di tempat si A berkerja. Sebelum ini si A tidak berkesempatan untuk bersembang dengannya kerana dia amat sibuk sekali. Hanya sempat bertanya khabar sahaja. Tapi sebenarnya Incek D ini sajalah yang menyebut nama si A dengan tepat sekali buat kali pertama. Syabas.
Sebenarnya tujuan mengapa Incek D menjadi topic sentence pada kali ini adalah kerana Incek D ini mempunyai persamaan antara kita semua (kecuali Izzati dan Shem). Incek D rupa-rupanya majoring dalam actuarial science tetapi di dalam department matematik. Oh paduhal..
Si A tahu pun kerana terserempak dengannya ketika mahu pulang dan kebetulan dia juga hendak ke arah yang sama. Maka mereka sempat berbual-bual sepanjang perjalanan.
"
Tahukah apa jawapan Incek D?
"Yeah, I passed two of them."
"WHOAAAAAAAAAA. TWO??? You haven't graduated and you already passed two? How many times did you take both exams?"
"Just once."
"Once? WHOAAAAAAAAAAAA. I heard most people took it twice and they said the exams are really hard"
"Hummph. It is not that hard. I mean, most of the things on the exam are what you've learned. The probability for example. Well I also heard most people failed the first exam but I think that's because they didn't study hard, didn't strive all out. Some even just wanna try the exam and didn't study at all. "
"What did you think of the exam? Is it REALLY HARD?"
"Nope. I think it was not that bad, it was easy."
"You know what? You're the first person that ever said the exam is easy! I think you must be a genius."
"Ha-ha. No, I'm not. I just studied, that's all. And I think for the second exam I was very lucky because I did not study much. We need to read two books but I only knew that we have to read the second book, three days before the exam. So I did not study much but I passed. So I am very lucky"
"WHOA You are so lucky. How long did you take to prepare for the exams?"
"I studied five hours per day during the spring break..blablabla"
Then suddenly they reached their destination and the conversation ended there. He didn't even finish talking about the exams.
"Alright, talk to you later!"
The journey usually takes about half an hour but it felt like it was only 10minutes. T_T
Maka itu sahaja ceritera bersama Incek D. Selepas perbualan itu si A rasa bermotivasi untuk menjadi seorang aktuari. Cara Incek D bercakap mengenai sains aktuari seolah-olah senang sahaja untuk lulus dengan cemerlang dalam major yang dikatakan amat susah ini. Tapi pada pendapat si A ini semua kerana minat dan mungkin Incek D ni mempunyai otak yang sangat mudah menyerap ilmu. Apa-apa pun, si A rasa amat gumbira kerana menjumpai seorang bakal aktuari yang sangat cool dan lepak. (sumpah lepak giler gaya dia, ingat dia major engineering ke ape).
10 comments:
pergh...hebat gler la...
ak dh la tgh down ngn acc ni...=(
pas bc pasal Incek D ni trus
semanagat datang balik!!! yeay!!
heee~
I wanna be an ACTUARY!!
huhu...go HANI!!
hoho. encek D, bagi la saye pinjam otak jap nak buat exam esok.
sape mr.D nih weih..
ouh dia math major..pasti tak knal
hebat gile..
ahah..
si A tanye Incek A kenal Dzuhailah x? Pastu die kate die major math bukan bisnes tp amek subjek insurans tu sume gak.
oh hani,jannah, incek D cakap accounting ni doable. by chance, aku tunjuk incek D ni.
COMEL GILA.
HAHAHHAHAHAH
ohoo..sgt hebat incek D ni.
haha :}
mahu kujumpa itu Incek D......
nk amik gmbr je ngn dye....heeee~
hahah mari ke findlay commons. mst die rs hawt. hahaha
save kan untuk fatin incik D ni bley x..? cm best je untuk disimpan
nice one u have here!
all the way from Worcester.
rindu nya mesia!
@fatin: nti sy tanye incek D. harhar
@worcester: thanks! u shud have left ur link so we can get back to u. :)
Post a Comment